INJECTOARE SIEMENS - CONTINENTAL
Injectoarele marca SIEMENS (actualele CONTINENTAL) au aparut din necesitatea unor injectii multiple si scurte in cadrul ferestrei injectie.
Tehnologia de comanda cu cristale piezo permite timpi de comanda si raspuns foarte mici pana la 160 µs pe preinjectii.
Au fost concepute pentru autoturisme, autoutilitare si SUV-uri si se regasesc pe urmatoarele marci auto si utilaje: PEUGEOT toate modelele, CITROEN toate modelele, FORD FOCUS, MONDEO, FIESTA, VOLVO, VOLKSWAGEN 1.6 TDI.
Problemele aparute la injectoarele CONTINENTAL defecte, din experienta sunt datorate urmatoarelor cauze, combustibilului necorespunzator: particule abrasive in suspensie, apa in cantitati mici dar suficienta sa taie valvele de retur (apa taie otelul la presiuni de peste 1000 bar, iar presiunea in sistemele CONTINENTAL este intre 1600-1800 bar), “oboseala cristalelor piezo” care in timp sunt supuse unui process de tasare.
Conform normativei europene EN 590 limita concentratiei apei in motorina nu poate depasi 200 ppm ( 0,02 %).
Injectoarele CONTINENTAL, SIEMENS necesita restaurarea debitelor care scad foarte mult in timp si de aici apar diverse simptome ale injectoarelor pe masina: “bataie” la rece, in acceleratie, mers neregulat la relanti, lipsa putere in sarcina.
Dupa procedura de reparatie ele necesita procedura de invatare pe masina pentru a invata noile debite.
Conditiile de “invatare” sunt in general dar nu numai: temperatura motor peste 80°C, tensiune constanta de incarcare , fara erori pe motor.
Daca motorul nu are alte probleme mecanice, procedura se finalizeaza “successfully” si apoi motorul va functional lin si uniform, iar nivelul de poluare al autovehiculului se va incadra in norme.