INJECTOARE DENSO

Injectoarele marca DENSO  in cadrul sistemelor de injectie diesel se caracterizeaza prin robustete si fiabilitate.

Au fost concepute initial pentru sisteme de injectie common rail pe camioane si utilaje dar s-a extins imediat si pe autoturisme, autoutilitare si SUV-uri.

Se regasesc pe urmatoarele marci auto si utilaje: PEUGEOT BOXER , CITROEN JUMPER, FORD TRANZIT , TOYOTA , MAZDA , MITSUBISHI, NISSAN, OPEL ASTRA H, COMBO, MERIVA, JOHN DEERE, KOMATSU, NEW HOLLAND, CASE, HITACHI

Pompele de injectie DENSO sunt destul de fiabile, avand o durata de functionare peste 500000 km in conditii normale de fuctionare

Problemele aparute la injectoarele DENSO defectate, din experienta sunt datorate urmatoarelor cauze:

combustibilului necorespunzator: particule abrasive in suspensie, apa in cantitati mici dar suficienta sa taie valvele de retur (apa taie otelul la presiuni de peste 1000 bar, iar presiunea in sistemele DENSO este intre 1600-2000 bar).

Conform normativei europene EN 590 limita concentratiei apei in motorina nu poate depasi 200 ppm ( 0,02 %).

Injectoarele DENSO pe langa reparatia mecanica si reglarea pe banc, necesita si CODARE.

Din faza de reparatie injectoarele DENSO ies cu mici diferente de debit.

Codarea este procesul prin care injectorul este testat pe banc si in fiecare punct de masura aparatul de codare incrementeaza sau decrementeaza semnalul de comanda pentru a gasi offsetul injectorului in acel punct fata de valoarea ideala de injectie pe care el o are presetata din testplan. Valoarea acelui offset este memorata si implementata in noul cod care va fi generat pentru fiecare punct de calibrare.

La final va rezulta un cod hexazecimal sau alphanumeric in cod masina, cod care cuprinde astfel intreaga curba de injectie pe toate palierele de presiuni.

Acest cod se scrie in calculatorul autovehiculului, se reseteaza adaptarile pe regulator si apoi se trece la procedura de “invatare” a injectorului.

Invatarea se realizeaza cu toate injectoarele codate la acelasi moment si in acest proces, calculatorul masinii le testeaza si isi insuseste codul fiecaruia si isi invata adaptarile dinamice pe fiecare in parte.

Conditiile de “invatare” sunt in general dar nu numai: temperatura motor peste 80°C, tensiune constanta de incarcare , fara erori pe motor.

Daca motorul nu are alte probleme mecanice, procedura se finalizeaza “successfully” si apoi motorul va functional lin si uniform, iar nivelul de poluare al autovehiculului se va incadra in norme.

SERVICII SI ASISTENTA LA CELE MAI INALTE STANDARDE